teknoloji tasarım dersi

bütün drsler ve konular hakkında sunu,dökuman,pdf şeklinde ödevler,konu anlatımları bu başlık altında...

Moderatör: Tardigrada

Cevapla
MaLaTYaLı44
YD Özel Tim
Mesajlar: 7
Kayıt: 24 Nis 2010 17:24
İletişim:

teknoloji tasarım dersi

Mesaj gönderen MaLaTYaLı44 »

TASARIM - TASARIM SÜRECİ - TASARIM İLKELERİ

Tasarım, genellikle uygulamalı sanatlar, mühendislik, mimari, ve diğer yaratıcı işler çerçevesinde ele alınır ve hem bir isim hem bir fiil (tasarlamak) olarak kullanılır.

"Tasarlamak" yeni bir obje (makine, bina, ürün vs) için bir plan yaratma ve geliştirme sürecine işaret eder. "Tasarı" ise hem son plan veya taslak (bir çizim, modelleme vs) ; ya da bir plan vaya taslağın sonucu (üretilen bir obje) için kullanılır. Dilimize tasarlama sözcüğü, İngilizce ve Fransızca da ki “desing” kelimesi karşılığı olarak kullanılmaktadır. Desing kelimesi de Latince kökenlidir.

TASARIM SÜRECİ;

1)PROBLEMİN TANIMI
2)BİLGİ TOPLAMA
3)YARATICILIK VE BULUŞ SÜRECİ
4)ÇÖZÜM BULMA
5)UYGULAMA


1)Problemin tanımlanması: Bir tasarım problemini çözümündeki ilk aşama , problemi tanımlamaktır. Verilen konunu ne olduğunu tam olarak anlama ve o konuyu benimseyebilmektir. Bir problemi tanımlarken, sınırları zorlamak ve alışılmış düşünce sistemlerine takılıp kalmamak gerekir.

2)Bilgi toplama: Yapılacak tasarımda bir hareket noktası bulabilmenin tek yolu, problem hakkında mümkün oldukça çok bilgi toplaya bilmektir.

3)Yaratıcılık ve Buluş: Tasarımcı yada tasarım öğrencisi, konu ile ilgili araştırmalar yapıp gerekli bilgi ve verileri toplamışsa ve bunları değerlendirebiliyorsa yaratıcılığa ulaşılabilir. Yaratıcılık tasarımın en önemli bölümü sayılabilir. Yaratıcılıkta iki aşama olduğu söylene bilir. Tasarımcı kağıda ilk eskizlerini karaladığında “dışavurumculu yaratıcılık” aşamasındadır. Eskiz biraz daha ayrıntılı bir hale getirildiğinde ise “üretken yaratıcılık” aşamasına geçilmiş olur.

4)Çözüm bulma: Yaratıcılık ve buluş süreci, problemin ortaya konması ve olasılıkların araştırılmasına yönelik çalışmaları içerir. Çözüm bulma ise bu olasılıklar hakkında bir karara varılarak, araştırmanın sona erdirilmesidir. Çözüm olarak seçilen olasılıklar, daha sonra ayrıntılı taslaklar halinde hazırlanır.

5)Uygulama: Tüm aşamalardan geçmiş olan tasarımın hazır hale getirilmesi işlemidir.

Yapım Kuşağı -> Nasıl Tanıtalım ? <-
Bu etkinlikte öğrenciler, Öğrenciler ortaya çıkardıkları ürüne yönelik tanıtım ve pazarlanabilir kılmak için inovasyon ve pazarlama etkinliği yaparlar.

Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.
Çevrelerini gözlemleyerek sorunları belirlerler.
Belirledikleri sorunlarına çözümler getirerek tasarımlarının somutlaştırılması yönünde adımlar atarlar.
Sorundan ürüne ulaşmada belirlenen tasarım sürecini yaşarlar.
Tasarımlarını tanıtmaya yönelik etkinlikler planlayarak gerçekleştirirler.
Ürünlerin pazarlanabilirliğini artırmada inovasyon etkinliğini gerçekleştirirler.

KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR
1.Yaşamındaki sorunların farkına varır.

2.Belirlediği sorunu açıklamaya yönelik araştırma yapar.

3.Araştırmalardan elde ettiği sonuçları analiz ederek sorunu tanımlar.

4.Sorunun çözümüne yönelik öneriler sunar.

5.Çözümün taşıması gereken genel özellikleri belirler.

6.Çözüme yönelik taslak tasarım önerisi geliştirir.

7.Taslak tasarım önerisini geliştirmeye yönelik araştırma yapar.

8.Araştırma sonuçlarını göz önüne alarak gerçekleştireceği tasarımın yapısını ve özelliklerini belirler.

9.Tasarım önerisinin benzer ürünlerden farklı olabilmesi için sahip olması gereken özellikleri sorgular.

10.Tasarımında kullanacağı yöntem ve teknikleri deneyerek belirler.

11.Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar.

12.Tasarımın yapım aşamalarını planlar.

13.Tasarımı belirlediği planlamaya bağlı kalarak gerçekleştirir.

14.Tasarımın değerlendirmeye yönelik ölçütlerini belirler.

15.Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir.

16.Tasarımı değiştirmeye ve geliştirmeye yönelik önerileri gerekçeleriyle sunar.

17.Tasarım sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

18.Tasarım sürecinde yaşadıklarını sınıfla paylaşır.

19.Kendine güvenini ve yaratıcılığını tasarladığı ürüne yansıtır.

20.Çözüme yönelik özgün ürünler tasarlamaktan zevk alır.

21.Ürünün pazarlanabilir hale gelmesi için ek çalışma gerekip gerekmediğini belirler.

22.Ürünün pazarlanabilir hale gelmesi için çevresindeki kişilerin fikirlerini alır ve listeler.

23.Pazarlanabilirlik açısından uygun gördüğü fikirleri dikkate alarak ürününde değişiklik (inovasyon) yapar.

24.Çevresindeki kişilerin fikrini alarak ürününe özgün ve akılda kalıcı bir marka bulur.

25.Ürünün üzerinde kullanabilmek için logolar tasarlar.

26.Tasarladığı logoları çizer ve en uygun olanını seçer.

27.Ürün için bir slogan geliştirir.

28.Ürünün özelliğine uygun ambalaj tasarlar.

29.Ambalajın farklı, yeni, değişik ve çekici olmasına özen gösterir.

30.Ambalajın taşıması gereken özellikleri belirler.

31.Ambalaj tasarım önerisini uygun yazı tipleri, renkleri, resim ve süslemeler kullanarak çizimle ifade eder.

32.Ambalajı, belirlediği özelliklerde üretir.

33.Yazılı veya görsel basında ürünü pazarlamak için reklam senaryosu hazırlar.

34.Reklam senaryosunu kullanarak basit çizimlerle reklam öykü panoları hazırlar.

35.Ürünü pazarlanabilir hale getirmeye kararlı olur. Nasıl Tanıtalım?


“Nasıl Tanıtalım?” etkinliği bireysel olarak gerçekleştirilir.

Öğrenciler tasarıma yönelik düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilir.

Tasarım etkinliği süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Tasarımı gerçekleştirmeye yönelik yeterli süre verilir.

Öğrencilere tasarımlarını gerçekleştirme sürecinde rehberlik edilir.

Öğrenciler çalışma ortamının düzenlenmesi ve iş güvenliği hakkında bilgilendirir.

Yapılacak tasarımlarda artık malzeme kullanması sağlanır.

İşliklerin yetersiz kaldığı durumlarda öğrencilerin çevrenin imkanlarından yararlanmalarına fırsat verilir.

Öğrenciler özgün ve işlevsel tasarımlar geliştirmeleri konusunda cesaretlendirilir.

Tasarıma yönelik fikirler yapıcı olarak eleştirilir.

“Ödev Arşivi,Sunular,Konu Anlatımları” sayfasına dön